Hesburger aplikācijas piekļūstamības paziņojums
Šajā piekļūstamības paziņojumā ir paskaidrots, kā Hesburger aplikācijas darbībā tiek ievēroti dažādi piekļūstamības noteikumi un kā jūs varat sniegt mums atsauksmes par problēmām saistībā ar piekļūstamību aplikācijai.
Vispārīga informācija
Hesburger aplikācija (turpmāk tekstā — „aplikācija”) pieder un tās lietošanu nodrošina uzņēmums Burger-In Oy (turpmāk tekstā — „Hesburger”), reģistrācijas Nr. 2031967-6, adrese: Linnankatu 34, 20100 Turku, Somija.
Šis paziņojums tika sagatavots 2025. gada 12. jūnijā.
Aplikācijas piekļūstamības statuss
Hesburger aplikācija tiek izmantota vairākās valstīs. Mūsu piekļūstamības pieeja atbilst gan Somijas Likumam par digitālo pakalpojumu sniegšanu 306/2019, gan ES mēroga pieejamības standartiem, tostarp Eiropas Piekļūstamības aktam (European Accessibility Act, EAA).
Mūsu mērķis ir sasniegt WCAG 2.2 AA līmeni mūsu digitālo pakalpojumu piekļūstamībā. Aplikācija daļēji atbilst piekļūstamības prasībām, un šajā paziņojumā ir aprakstītas tās nepilnības. Tiek strādāts pie tā, lai novērstu pakalpojuma piekļūstamības nepilnības, un, tiklīdz tās tiks novērstas, saraksts tiks atjaunināts.
Šajā paziņojumā sniegtā informācija ir balstīta uz piekļūstamības novērtējumu, ko veica ārēja ekspertu organizācija Somijā.
Nepieejams saturs
Zemāk norādītais saturs neatbilst noteikumiem.
Vispārīgi
- Aplikācijas saturs nepagriežas atbilstoši ierīces orientācijai. (WCAG 1.3.4)
- Aplikācijas saturs iOS ierīcēs nepielāgojas operētājsistēmas teksta lieluma iestatījumiem vispār. Android ierīcēs lielākā daļa satura pielāgojas, taču daļa satura, tostarp produktu apraksti un daži virsraksti, nereaģē pareizi uz teksta lieluma iestatījumiem. (WCAG 1.4.4)
- Dažām satura krāsu kombinācijām ir ar kontrastu saistītas problēmas, tostarp tekstam zilā krāsā uz balta fona, un aplikācijā parādās teksts virs fona attēliem. Šī iemesla dēļ noteikta teksta, ikonu un piemēru satura vizuāla uztveršana ievades laukos var būt apgrūtināta. (WCAG 1.4.3, 2.4.7)
- Dažviet krāsa ir izmantota kā vienīgais veids, kā nodot informāciju. Teksta saites un dažu aplikācijas pogu interaktivitāte notiek tikai ar krāsu. Lietotājiem var būt grūti noteikt, uz kuriem elementiem var noklikšķināt. Tas var negatīvi ietekmēt pakalpojuma netraucētu lietošanu vai liegt pamanīt kādu svarīgu funkciju. (WCAG 1.4.1, 1.3.1 un 2.4.4)
- Saišu teksti ne vienmēr ir skaidri izteikti, tāpēc lietotāji, izlasot šādu tekstu, ne vienmēr var būt pārliecināti, kurp ved saite. Piemēram, čeka numurs, kas redzams lietotāja pasūtījumu vēsturē, darbojas kā ārēja saite atsauksmju sniegšanai. Palīgtehnoloģiju izmantošana ir sarežģītāka, ja saites galamērķi vai mērķi nevar skaidri noteikt, izlasot saites tekstu. (WCAG 2.4.4)
- Dažiem elementiem ir nepilnības teksta alternatīvās vai arī tie nav pilnīgi unikāli. Piemēram, pogas „Pirkt” identifikatori var būt vienādi, ja produkta cena ir tā pati, un identifikatori ne vienmēr parāda, kurš produkts tiek iegādāts. Tas jo īpaši apgrūtina ekrānlasītāju un citu palīgtehnoloģiju izmantošanu, kad lietotāji nevar skaidri noteikt pogas darbību vai mērķi. (WCAG 1.1.1 un 2.5.3)
- Ievades laukiem nav faktisku nosaukumu, bet lauka mērķis tiek attēlots tikai kā aizvietotāja teksts ievades laukā. Tas var radīt interpretācijas grūtības lietotājiem, kuri izmanto palīgtehnoloģijas, jo lauka mērķis var netikt tehniski pareizi nolasīts. Turklāt aizvietotāja teksts laukā pazūd, tiklīdz lietotājs uzsāk rakstīšanu, kas var apgrūtināt lauka nozīmes atcerēšanos. (WCAG 1.3.1)
- Lietotāja saskarnes statusa izmaiņas ne vienmēr tiek rādītas pieejamā veidā. Lietotāji ne vienmēr saņem informāciju par izmaiņām lietotāja saskarnē un tās saturā. Piemēram, aplikācija nepaziņo ekrānlasītājiem par veiksmīgu pieteikšanos, jauna produkta pievienošanu iepirkumu grozam vai kļūdu statusa ziņojuma veidā, tāpēc lietotāji var nebūt pārliecināti, vai viņu veiktās darbības ir izdevušās. (WCAG 4.1.3)
- Aplikācijā ir daļas, kuras nevar izmantot ar tastatūras palīdzību, jo uz tām nevar pārvietot fokusu. Šāds piemērs ir sākumlapas ātrās atlases poga, kas parāda lietotāja bonusa karti. (WCAG 2.1.1)
- Aplikācijā ir dažas saites/pogas, kurām ir mazāks skāriena laukums par ieteicamo. Tas var radīt grūtības, lietojot aplikāciju skārienekrānos, īpaši lietotājiem ar kustību ierobežojumiem, jo nelielā mērķa zonā ir nepieciešama precīza pirkstu veiklība. (WCAG 2.5.8)
- Tastatūras fokusa redzamība nav pietiekama visās daļās, un fokusa stāvokļa kontrasts skaidri neizceļas uz fona. Tas apgrūtina tastatūras lietotājiem pārvietošanos lietotāja saskarnē, jo fokusa atrašanās vietu nav viegli noteikt. (WCAG 2.4.7)
- Tastatūras fokuss ne vienmēr ir redzams lietotājam. Piemēram, fokuss var pārvietoties uz paslēptiem elementiem iepirkumu grozā vai uz fona elementiem atvērta modālā loga laikā. (WCAG 2.4.7)
- Tastatūras un ekrānlasītāja fokuss dažviet negaidīti pārvietojas. Piemēram, pēc modālā loga aizvēršanas fokuss neatgriežas vietā, kur tas tika atvērts, bet var negaidīti pārvietoties uz lapas sākumu. Tas apgrūtina vienmērīgu navigāciju ar palīgtehnoloģijām. (WCAG 2.4.3)
- Aplikācijā var tikt parādītas neaktīvas atlases pogas, kas ir interaktīvas ar tastatūru un ekrānlasītāju. Piemēram, ja produkts tajā brīdī nav atlasītā restorāna piedāvājumā. Tas var radīt apjukumu un apgrūtināt lietotāja izpratni par saskarnes darbību, jo noņemtie elementi nedrīkst būt interaktīvi. (WCAG 4.1.2)
- Produktu sarakstos atlases pogām ir vairāki fokusējami elementi ar tastatūru un ekrānlasītāju, no kuriem tikai daži veic atlasi. Tas var radīt sarežģītu navigāciju vai mulsināt lietotāju. (WCAG 2.4.3)
- Dažos aplikācijas ievades laukos tiek izmantoti risinājumi, kas rada problēmas saistībā ar piekļūstamību. (WCAG 1.3.1)
iOS aplikācija
- Pārvietojoties uz priekšu ar taustiņu Tab, aplikācija avarē vai negaidīti aizveras. Tas apgrūtina tastatūras navigāciju un rada ievērojamas problēmas ar piekļūstamību lietotājiem, kuri nevar izmantot citas ievades metodes. (WCAG 2.1.1)
- Kuponus nevar pilnībā izmantot ar ekrānlasītājiem. Kad lietotājs izmanto kupona papildu atlases pogas ar ekrānlasītāju un pēc tam atver skatu „Rādīt norēķināšanās brīdī” vai turpina iepriekšpasūtīšanu, ekrānlasītājs paliek nekustīgs ar fokusu uz saturu aiz modālā loga. Lietotājs nevar pārvietoties modālā loga ietvaros vai to aizvērt, kas neļauj veikt pasūtījumu, izmantojot aplikāciju. Kuponi darbojas pareizi, ja papildu atlases pogas netiek izmantotas. (WCAG 2.4.3, 1.3.2)
- Maksājumu kartes informācijas ievades laukam nevar izmantot ekrānlasītājus. Lietojot ekrānlasītāju, fokuss automātiski pārvietojas uz derīguma termiņa lauku, un kartes numura fokuss netiek aktivizēts. Tas neļauj lietotājiem, kuri izmanto tikai ekrānlasītājus, ievadīt maksājuma informāciju. (WCAG 2.1.1, 1.3.2)
- Tastatūras navigācijā pārvietošanās pa saturu, nospiežot pogu Tab, atšķiras un nav konsekventa. Dažreiz var pārvietoties uz priekšu ar pogu Tab, bet dažreiz tikai ar bultiņu taustiņiem. (WCAG 2.4.3)
- Maltītes rediģēšanas funkcijas nevar izmantot pilnībā, lietojot tastatūru. Kad lietotājs atlasa papildu produktu, viņš nevar atlasīt daudzumu, jo daudzuma ievades lauka plusa un mīnusa pogas nav pieejamas, izmantojot tastatūras navigāciju. Turklāt poga „Pievienot to pašu produktu ar atšķirīgām izvēlnēm” darbojas, izmantojot tastatūru, bet pievienotās produkta rindas rediģēšanas opcijas nav redzamas vai pieejamas, nenoņemot produktu un neatlasot to atkārtoti. (WCAG 2.1.1, 1.3.2)
- Aplikācijas poga „Pievienoties bonusa klubam” nav pieejama, izmantojot tastatūras navigāciju. Līdz ar to lietotāji, kuri izmanto tikai tastatūru, nevar reģistrēties pakalpojumam, izmantojot aplikāciju. (WCAG 2.1.1)
Android aplikācija
- Modālos logus nevar aizvērt, izmantojot tastatūru, jo tiem nav aizvēršanas pogu un no tiem nevar iziet ar tastatūras komandām. (WCAG 2.1.1 un 2.1.2)
- Tastatūras lietotāju veiktās darbības kļūst nekustīgas ekrānā redzamajos elementos, jo aplikācija nepārnes fokusu uz saturu, kas paliek ārpus redzamās ekrāna zonas. (WCAG 2.1.2)
- Aplikācijā nav skaidri definētu navigācijas apgabalu, kas atvieglotu mērķu atrašanu. Piemēram, pogas „Pirkt” un „Turpināt” vienmēr atrodas ekrāna apakšdaļā, un to sasniegšanai nepieciešama ilga navigācija plašajā „Izvēlēties produktus” sarakstā. Tas rada nepamatotu slodzi palīgtehnoloģiju lietotājiem. (WCAG 2.4.7)
- Restorānu saraksta filtrēšanas logs atrodas lapas apakšdaļā lasīšanas un fokusēšanas secībā, tāpēc to ir grūti noteikt ar ekrānlasītājiem un grūti piekļūt, izmantojot tastatūru. (WCAG 1.3.2, 2.4.3)
- Situācijās ar ievades lauka kļūdām lietotājam netiek sniegta skaidra tekstuāla atgriezeniskā saite par to, kas veidlapā ir nepareizi vai kas ir jālabo. Piemēram, ja lietotājs mēģina reģistrēties, izmantojot tālruņa numuru, kas ir norādīts nepareizā formātā. Tas apgrūtina lietotājiem atpazīt un labot kļūdas veidlapās. (WCAG 3.3.1)
- Pārslēgšanas pogām trūkst skaidra teksta identifikatora, kas norādītu lietotājam, uz ko attiecas apstiprinājums (piemēram, e-pasta un īsziņu mārketinga apstiprināšana). Tas jo īpaši negatīvi ietekmē ekrānlasītāju lietotāju spēju saprast pogu mērķi. (WCAG 4.1.2)
Aplikācijā parādās atkārtots saturs un navigācijas ceļi. Tas var apgrūtināt lietošanu ar ekrānlasītājiem un citiem palīgrīkiem. Piemēram, lietotājiem ir jāiziet cauri vairākām lapām, lai atrastu pieteikšanās opciju. Turklāt, aplūkojot pārtikas produktus, dažādie maltīšu izmēri rada papildu saturu, kurā lietotājiem ir jāpārvietojas.
Saturs, uz kuru neattiecas piekļūstamības prasības
Aplikācija izmanto trešo pušu karšu pakalpojumus, tostarp Google Maps, Apple Maps un Petal Maps. Mēs nevaram garantēt trešo pušu pakalpojumu piekļūstamību. Tomēr mēs visiem lietotājiem nodrošinām arī vienādu atrašanās vietas informāciju teksta formātā.
Nepilnību novēršana
Līdztekus citiem izstrādes un uzturēšanas darbiem tiek risinātas arī konstatētās piekļūstamības nepilnības. Mūsu mērķis ir novērst visas nepilnības līdz 2025. gada beigām. Šajā paziņojumā konstatēto piekļūstamības nepilnību saraksts tiks atjaunināts, tiklīdz tiks novērstas attiecīgās nepilnības.
Atsauksmju sniegšana un kontaktinformācija
Ja pamanāt ar piekļūstamību saistītas nepilnības, lūdzu, vispirms sniedziet atsauksmes mums, pakalpojumu sniedzējam „Burger-In Oy”. Mēs atbildēsim 14 dienu laikā.
Atsauksmes varat nosūtīt pa e-pastu uz šādu adresi: accessibility@hesburger.fi
Uzraudzības iestāde
Somijas Transporta un sakaru aģentūra „Traficom” uzrauga piekļūstamības prasību ieviešanu Somijā. Ja neesat apmierināts ar saņemto atbildi vai 14 dienu laikā nesaņemat atbildi vispār, varat iesniegt ziņojumu „Traficom” tīmekļa vietnē. Saite atveras jaunā logā. Somijas Transporta un sakaru aģentūras „Traficom” tīmekļa vietnē ir sniegta detalizēta informācija par to, kā iesniegt ziņojumu un kā lieta tiks apstrādāta.
Lietotājiem Somijā:
Somijas Transporta un sakaru aģentūra „Traficom”
Digitālās piekļūstamības uzraudzības nodaļa
P.BOX 320
FI-00059 TRAFICOM
www.saavutettavuusvaatimukset.fi/en (saite atveras jaunā logā
saavutettavuus(at)traficom.fi
Tālr. +358 29 534 5000
Lietotājiem citās ES valstīs:
Ja neesat apmierināts ar saņemto atbildi uz savu atsauksmi vai 14 dienu laikā nesaņemat atbildi vispār, varat iesniegt ziņojumu vietējai uzraudzības iestādei. Lietotāji citās ES valstīs var sazināties ar savām attiecīgajām valsts uzraudzības iestādēm par piekļūstamības atbilstību. Katrā ES dalībvalstī ir nozīmētas iestādes, kas uzrauga un īsteno piekļūstamības prasības saskaņā ar ES tīmekļa piekļūstamības direktīvu.