Aptauja: 45% cilvēku ir svarīgi digitālie risinājumi ātrās ēdināšanas uzņēmumos
45% Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi digitālie risinājumi ātrās ēdināšanas uzņēmumos, liecina ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” veiktās aptaujas dati*. Kā norāda uzņēmumā, tie ļāvuši ne vien dažādot pārdošanas kanālus un paātrināt klientu apkalpošanu pasūtījumu līdzņemšanai, bet arī kļūt ilgtspējīgākiem, optimizējot izmaksas par dažādiem drukas materiāliem. Tāpēc “Hesburger” jau šogad cer sākt digitālo kasu sistēmu ieviešanu Latvijā. Vienlaikus vērojams, ka cilvēki aktīvi dodas baudīt maltītes uz vietas restorānos, ko lielākoties turpina ietekmēt iedzīvotāju vēlme socializēties, kas iepriekšējos gados bija ierobežota.
Kopumā katru gadu palielinās to cilvēku skaits, kuriem ir svarīgi, ka ātrās ēdināšanas uzņēmumi izmanto dažādus digitālos risinājumus. Aptaujas dati atklāj, ka 45% cilvēku Latvijā ir svarīgi, ka šīs nozares restorāni izmanto digitālos risinājumus, kas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā 2021. gadā. Interesanti, ka tos kā svarīgus visvairāk izcēlušas sievietes vecumā no 20 līdz 39 gadiem.
“Pēdējo gadu laikā tādi digitālie risinājumi kā ekrāni restorānos un “Hesburger” mobilā aplikācija ir ļāvuši mums ne vien optimizēt izmaksas par dažādiem reklāmas un informatīvajiem materiāliem, bet arī kļūt ilgtspējīgākiem un veicināt apkalpošanas ātrumu pasūtījumiem līdzņemšanai. Savukārt klientiem tie ir radījuši iespēju ērtāk iegūt informāciju un iegādāties maltītes, jo mobilajā aplikācijā var ne vien veikt pasūtījumus līdzņemšanai, bet arī izmantot lojalitātes programmas priekšrocības, saņemot atlaides, īpašos piedāvājumus u.tml. Ņemot vērā, ka digitālo risinājumu nozīme palielinās, ļoti ceram, ka jau šogad sāksim digitālo pašapkalpošanās kasu sistēmu ieviešanu mūsu restorānos Latvijā. Līdz šim Igaunija ir bijusi pirmā Baltijas valsts, kur šīs sistēmas jau esam ieviesuši,” saka Ieva Salmela, “Hesburger” mārketinga un starptautiskās attīstības direktore.
Līdzās digitālo risinājumu nozīmei, 50% aptaujāto cilvēku ir svarīgi, lai ātrās ēdināšanas restorānos būtu pieejama pasūtījumu piegāde uz mājām. Visvairāk šāda pakalpojuma pieejamība ir svarīga gados jauniem cilvēkiem vecumā no 15 līdz 29 gadiem.
“Nevaru noliegt – arī “Hesburger” aizvadīto gadu laikā domāja par savu piegādes pakalpojumu attīstīšanu, taču, redzam, ka cilvēki ļoti aktīvi dodas uz restorāniem, lai baudītu maltītes uz vietas. Tā kā pasūtījumu piegāde uz mājām lielai daļai cilvēku aizvien ir būtiska, turpināsim to nodrošināt ar mūsu piegādes partnera “Bolt Food” starpniecību. Savukārt to, ka cilvēki, dodoties ieturēt maltīti, vēlas socializēties, apliecina arī dati – 24% dodas uz ātrās ēdināšanas restorāniem, lai ieturētu maltīti ārpus mājas kopā ar ģimeni, bet 18% tā ir vieta, kur pavadīt laiku kopā ar draugiem,” papildina I. Salmela.
*Aptauja veikta 2022. gada nogalē, sadarbojoties ar Baltijas pētījumu aģentūru “Socio Uuringukeskus”. Tajā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 – 49 gadiem.