28.11.2016

Pētījums: par galvenajiem kritērijiem ātrās ēdināšanas restorānu izvēlei Latvijas iedzīvotāji atzīst ēdiena garšu, pasniegšanu un izejvielu kvalitāti

Lai veiktu izvēli par labu vienam vai otram ātrās ēdināšanas restorānam, Latvijas iedzīvotāji par galvenajiem kritērijiem atzīst ēdiena garšu, pasniegšanu un izejvielu kvalitāti. Tā noskaidrots lielākā Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā par ēšanas paradumiem un ātrās ēdināšanas nozares tendencēm.

Kopumā par svarīgākajiem Top 5 kritērijiem ātrās ēdināšanas restorānu izvēlē respondenti norādījuši ēdiena garšu (93%), pareizu ēdiena pasniegšanu (92%), izejvielu kvalitāti (89%), kā arī personīgu pieeju apkalpošanā (89%) un pieejamas cenas (87%). Salīdzinot ar 2015. gadu, Latvijas iedzīvotāji par būtiskiem izvēles kritērijiem norādījuši arī klientu novērtēšanu (60%), kā arī īpašos piedāvājumus bērniem (60%).*

Izvērtējot iemeslus, kādēļ Latvijas iedzīvotāji izvēlas apmeklēt ātrās ēdināšanas restorānus, par biežāko norādīts pēkšņs izsalkums (64%), laika pavadīšana ar draugiem (23%)* un kopīgas maltītes ar ģimeni, kas salīdzinot ar pagājušo gadu, atzīts par vienu no trim galvenajiem iemesliem.

22% iedzīvotāju atzīst “Hesburger” par iecienītāko ātrās ēdināšanas restorānu

Par iecienītāko ātrās ēdināšanas restorānu vairāk kā piektā daļa (22%) Latvijas iedzīvotāju atzīst “Hesburger”, kam seko “McDonalds” (17%) un “Čili pica” (15%), liecina pētījuma rezultāti.  Par galveniem kvalitātes kritērijiem restorāna “Hesburger” apmeklēšanai respondenti norādījuši atrašanās vietu (63%), pieejamas cenas (56%), garšīgu ēdienu (54%) un īpašos piedāvājumus (53%)*.

Turpina Ieva Salmela, „Hesburger” attīstības direktore Baltijas valstīs:Izvērtējot ikgadējā pētījuma rezultātus, jāsecina, ka, neskatoties uz augsto konkurenci tirgū, “Hesburger” spēj ne tikai noturēt stabilas tirgus pozīcijas, bet arī tās stiprināt. Ir būtiski ieklausīties ne tikai esošo, bet arī potenciālo klientu vēlmēs un vajadzībās, tādējādi spējot izvērtēt un pilnveidot savu darbību, lai saviem klientiem sniegtu augstākās kvalitātes ēdienu un servisu.”

Par pētījumu

Lai noskaidrotu šī brīža ātrās ēdināšanas nozares tendences un tās nākotnes attīstību, “Hesburger”, sadarbībā ar sociālo pētījumu centru “Socio Uuringukeskus” 2016. gada rudenī veica ikgadējo Latvijas iedzīvotāju elektronisko aptauju. Šajā aptaujā piedalījās 1001 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 49 gadiem.