11.04.2025

Investējot 762 000 eiro, “Hesburger” modernizē darbinieku apmācību sistēmu

Somijā lielākā burgeru un Baltijā lielākā ātrās ēdināšanas restorānu ķēde "Hesburger" pērn darbinieku apmācībās investēja 762 400 eiro, un šogad ieguldījumus plānots palielināt, jo uzņēmums turpinās attīstīt apmācību sistēmu, iekļaujot modernus tehnoloģiskos risinājumus, piemēram, mākslīgo intelektu un spēļu mācīšanās metodes, kas uzlabos darbinieku prasmes un efektivizēs restorānu darbību. Kā norāda “Hesburger” personāla vadītāja Henna Pursiheimo, darbinieku spēja ātri un efektīvi komunicēt kļūst arvien nozīmīgāka, tādēļ apmācībām un atbalsta rīkiem ir būtiska loma ne tikai profesionālo prasmju pilnveidē, bet arī darbinieku spējā pielāgoties dinamiskai darba videi.

Tehnoloģiju virzītas darbinieku apmācības

“Uzņēmums pastāvīgi uzlabo darbinieku apmācību procesu, pielāgojoties mūsdienu vajadzībām un tehnoloģijām. Pērn visās darbības valstīs šim mērķim tika investēti 760 400 eiro, aizstājot apjomīgās rokasgrāmatas ar vizuāliem, viegli uztveramiem mācību materiāliem – piemēram, video, kas pielāgoti dažādiem mācīšanās stiliem. Šogad uzņēmums turpina apmācību modernizāciju, ieviešot spēļu mācīšanās vidi, kur darbinieki praktiski apgūs nepieciešamās prasmes, piemēram, hamburgera sagatavošanu. Vienlaikus tiek izstrādāts arī mākslīgā intelekta rīks, kas palīdzēs darbiniekiem ikdienas darbā – tas ātri sniegs atbildes uz dažādiemaktuāliem jautājumiem piemēram, norādot pareizo cepšanas laiku vai porcijai nepieciešamo sastāvdaļu daudzumu,” norāda “Hesburger” personāla vadītāja Henna Pursiheimo.

Viņa papildina, ka jaunais mākslīgā intelekta rīks būs integrēts mobilajā lietotnē, sniedzot darbiniekiem ātru un drošu atbalstu ikdienas darba situācijās, kā arī veicinot augstāku klientu apkalpošanas kvalitāti. Tas būtiski atvieglos piekļuvi informācijai par darba procesiem, tostarp jautājumos, kas saistīti ar darba attiecību uzsākšanu vai rīcību slimības gadījumā. Šis rīks būs pieejams visās uzņēmuma darbības valstīs attiecīgajās valodās.

“Restorānu darbs ir kļuvis daudzveidīgāks, jo darbinieki veic gan darbu pie kases, gan arī pasūtījumu sagatavošanu. Vienlaikus līdz ar pašapkalpošanās kasu ieviešanu tikšanās ar klientiem ir kļuvušas īsākas, taču arvien nozīmīgākas, tāpēc darbinieku spēja ātri reaģēt un efektīvi komunicēt kļūst izšķiroša, lai nodrošinātu augstu apkalpošanas kvalitāti,” norāda H. Pursiheimo.

Jaunieši aktīvi piesakās vasaras darbam restorānos

“Hesburger” pirms trim gadiem izveidoja starptautisku apmācību komandu, kuras mērķis ir nodrošināt vienādu apmācību kvalitāti visiem darbiniekiem dažādās darbības valstīs. Šobrīd restorānu ķēde arī vienādo un optimizē savu darbinieku atlases sistēmu, lai pieteikšanās process būtu vienkāršāks gan darba meklētājiem, gan atlases speciālistiem. 

Kā informē "Hesburger" starptautiskās attīstības un mārketinga direktore Ieva Salmela, šobrīd notiek aktīva pieteikšanās vasaras darbam, kur vērojama liela interese visās valstīs. “Jaunieši izmanto šo iespēju, lai gūtu vērtīgu pieredzi, apgūtu jaunas prasmes un iepazītu dinamisku darba vidi. Priecē, ka daudzi izvēlas turpināt darbu arī pēc vasaras perioda, kļūstot par pastāvīgu komandas daļu. “Hesburger” tiek uzskatīts par stabilu un pievilcīgu darba devēju Baltijā, un vairāk nekā 90% darbinieku iesaka uzņēmumu kā darba devēju.”

Pašlaik Latvijas restorānos strādā 854 darbinieki, savukārt visās “Hesburger” darbības valstīs kopā — vairāk nekā 9 000. Šogad kopējais darbinieku skaits varētu sasniegt jau 10 000.

I.Salmela piebilst, ka restorānu darbinieku vidējais vecums ir 22 gadi, un darbinieki uzņēmumā vidēji strādā apmēram četrus gadus. Saskaņā ar darbinieku aptaujām, apmācībās veiktie ieguldījumi ir būtiski veicinājuši apmierinātību un iesaisti darba procesā. Papildus tam “Hesburger” piedāvā arī dažādus bonusus, kā arī motivējošu atlīdzības sistēmu, kas uzlabo darba kvalitāti un kopējo darbinieku pieredzi.