04.07.2017

Aptauja: Baltijas valstu iedzīvotāji brokastīm tērē līdz diviem eiro; populārākā brokastu maltīte ir sviestmaizes

Vairākums Baltijas valstu iedzīvotāju brokastu maltītei izvēlas sviestmaizes un tortiljas, savukārt tērē līdz 2 eiro, noskaidrots uzņēmuma "Hesburger" veiktajā aptaujā par Baltijas valstu iedzīvotāju brokastu ēšanas paradumiem.

Pētījuma rezultāti norāda, ka 50,5% Latvijas iedzīvotāji brokastīs priekšroku dod sviestmaizēm un tortiljām, kam līdzās iecienītas ir arī pilngraudu putras (30,7%) un vārītas, ceptas olas (28,5%) un brokastu pārslas un musli (25,4%). Kaimiņvalstu iedzīvotāju brokastu ēšanas paradumi ir līdzīgi – lietuvieši priekšroku dod sviestmaizēm (59,8%), vārītām un ceptām olām (33%), kā arī pilngraudu putrām (32%). Igauņi lielākoties izvēlas sviestmaizes un tortiljas (56,1%), kā arī pilngraudu putras (30,8%) un vārītas, ceptas olas (27,2%).

Iecienītākais dzēriens brokastīs kā Latvijā (69%), tā Lietuvā (67%) un Igaunijā (62,2%) ir kafija, kam seko ūdens un tēja.

Brokastīm, kas ir dienas svarīgākā maltīte, visu Baltijas valstu iedzīvotāji lielākoties tērē līdz 2 eiro, norādījuši 60,9% Latvijas, 58,1% Igaunijas un 48,5% Lietuvas iedzīvotāju.

Aicinot novērtēt brokastu ēšanas regularitāti, jāsecina, ka visu Baltijas valstu iedzīvotāji lielākoties brokastis ēd regulāri, katru dienu – tā, piemēram, norādījuši 62,9% Lietuvas un 61,4 % Latvijas iedzīvotāju.

Brokastis ir dienas svarīgākā maltīte, tāpēc vērtējot pētījuma rezultātus, ir gandarījums, ka Baltijas valstu iedzīvotāju brokastis lielākoties ēd regulāri. Jāsecina, ka ēšanas paradumi valstu starpā ir ļoti līdzīgi un būtiskas atšķirības nav novērojamas. Lai aicinātu Baltijas valstu iedzīvotājus pievērst papildu uzmanību brokastu nozīmīgumam un tās būtu pieejamas, atrodoties ceļā un dodoties uz darbu, arī Hesburger no šī gada sākuma savā sortimentā pieejama īpaši izstrādāta brokastu ēdienkarte”, norāda Ieva Salmela, „Hesburger” Attīstības direktore Baltijas valstīs.

Baltijā un Somijā lielākā ātrās ēdināšanas restorānu ķēde„Hesburger” sociālajā tīklā “Facebook” veikusi Baltijas valstu iedzīvotāju aptauju par brokastu ēšanas paradumiem. Aptaujā piedalījās 319 Latvijas, 633 Igaunijas un 97 Lietuvas iedzīvotāji.