01.12.2017

Pētījums: 67% Latvijas iedzīvotāju, ceļojot pa Latviju, ietur maltīti ātrās ēdināšanas restorānos

67% latviešu atzīst, ka, dodoties braucienos uz citām Latvijas pilsētām, ietur maltīti ātrās ēdināšanas restorānos, savukārt 65% to dara arī ceļojot ārpus Latvijas. Tā noskaidrots lielākā Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā par ēšanas paradumiem un ātrās ēdināšanas nozares tendencēm.

Pētījuma dati liecina, ka pirmie, kuri brauciena laikā ierosina par maltītes ieturēšanu ātrās ēdināšanas restorānos, ir bērni (49%), pasažieri (32%) , kam seko automašīnas šoferis (22%).*

Garša, pasniegšana un apkalpošana – svarīgākie kritēriji, izvēloties ātrās ēdināšanas restorānu

Lai veiktu izvēli par labu vienam vai otram ātrās ēdināšanas restorānam, Latvijā kā svarīgākos kritērijus respondenti norādījuši ēdiena garšu (94%), pareizu ēdiena pasniegšanu (92%), personīgu pieeju apkalpošanā (89%), pieejamas cenas (88%) un produktu izejvielu kvalitāti (87%).* Salīdzinot ar 2016. gadu, Latvijas iedzīvotāji par būtisku izvēles kritēriju norādījuši arī ātro ēdināšanas restorānu atrašanās vietu un pasūtījuma gaidīšanas laiku.

“Pētījuma rezultāti norāda, ka “Hesburger” tirgus pozīcijas konkurējošajos tirgus apstākļos ir stabilas, turklāt uzsver arī vienu no mūsu darbības prioritātēm – salīdzinot ar citiem tirgus spēlētājiem, mēs koncentrējamies ne tikai uz restorānu atvēršanu galvaspilsētā un tās tuvumā, bet arī uz tīkla paplašināšanu visā Latvijas reģionā. Pēc pētījuma rezultātiem spriežot, šis ir arī viens no faktoriem, ko klienti visvairāk novērtē, izvēloties mūsu restorānus”,  norādaIeva Salmela, “Hesburger” attīstības direktore.

Katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs atzīst “Hesburger” par iecienītāko ātrās ēdināšanas restorānu 

Pētījuma dati norāda, ka gandrīz katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs atzīst “Hesburger” restorānus par iecienītāko ātrās ēdināšanas restorānu, salīdzinot ar citiem tirgus spēlētājiem. Savukārt 17% respondentu regulāri apmeklē “Hesburger” restorānus, kas ir par 3% vairāk nekā 2016. gadā. Kopš 2016. gada uzņēmuma restorāni tiek biežāk izvēlēti kā vieta maltītei, pavadot laiku kopā ar draugiem (21%) un ēdot ārpus mājas kopā ar ģimeni (25%).*

*Vairāki atbilžu varianti iespējami

Par pētījumu

Lai noskaidrotu šī brīža ātrās ēdināšanas nozares tendences un tās nākotnes attīstību, “Hesburger”, sadarbībā ar sociālo pētījumu centru “Socio Uuringukeskus” 2017. gada rudenī veica ikgadējo Latvijas iedzīvotāju elektronisko aptauju. Šajā aptaujā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 49 gadiem.